هوش مصنوعی و کاربردهای آن در تعلیم و تربیت

مشاور معاونت علمی ریاست جمهوری در اجلاس معاونان پژوهشی مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه سطح چهار سراسر کشور به تبیین هوش مصنوعی و کاربردهای آن در تعلیم و تربیت پرداخت.

به‌گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نشست معاونان پژوهشی مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه سطح چهار خواهران سراسر کشور با عنوان «هوش مصنوعی و کاربردهای آن در تعلیم و تربیت» با حضور معاونان مدارس و آقای دکتر کفاش دکترای مدیریت، مشاور معاونت علمی ریاست جمهوری و معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

وی در این نشست به بررسی و معرفی هوش مصنوعی پرداخت و گفت: هر شخصی که به هوش مصنوعی راه می‌یابد باید با تعریف هوش از منظر IQ, EQ و DQ آشنا باشد.

هوش مصنوعی و کاربردهای آن در تعلیم و تربیت

دکتر کفاش در ادامه برخی از کاربردهای هوش مصنوعی چون محاسبات، تجزیه، ترکیب، تفضیل، تخلیص، مقایسه، تطبیق، تحلیل و تفسیر را بیان کرد و هرکدام را به اختصار توضیح داد و گفت: هر شخص باید هوش‌های گاردنر و کاربردهای هوش مصنوعی را بداند.

مشاور معاون علمی ریاست جمهوری افزود: دلیل اینکه ما فصل مشترک کمی با نسل جدید و جوان داریم، این است که آنها اهل فناوری هستند و به همین دلیل نگاه آنها به این مقوله نگاه مدرن لست اما نگاه ما به عنوان نسل قدیمی، نگاه سنتی است و تا نگاه این دو نسل یکی نشود، یکدیگر را درک نخواهیم کرد.

هوش مصنوعی و کاربردهای آن در تعلیم و تربیت

وی اضافه کرد: هوش مصنوعی یک دانش کامپیوتری مبتنی بر دو پایه ریاضیات و الگوریتم است، ریاضیات هوش مصنوعی جدید و به‌صورت صفر و یک است، مشابه منطق که که شما همگی در آن خُبره هستید و به‌عنوان ریاضیات جدید است اما به زبانی غیرریاضی. پایه دیگر نیز الگوریتم است؛ یعنی فرایند حل مسأله مشابه چرخ‌گوشت که ورودی، عملیات و خروجی دارد، الگوریتمی که در اسکرچ در دبستان، پایتون در راهنمایی و برنامه‌نویسی در مراحل بالاتر شروع می‌شود، دانشی که قابلیت‌ها و کارکردهای هوش طبیعی را به بیرون می‌برد و با سه‌ویژگی سرعت، دقت و کیفیت بازتولید می‌کند.

دکتر کفاش در ادامه سخنان خود به فراجهان (metavers) و انواع نسل‌های آلفا، بتا و ضد پرداخت و تأکید کرد: حوزه باید در این حوزه‌ها پیشقدم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha