برگزاری سی‌وسومین جلسه کمیته دستگاهی کرسی‌های علمی ترویجی، حوزه‌های علمیه خواهران

سی‌وسومین جلسه کمیته دستگاهی کرسی‌های علمی ترویجی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور اعضای این کمیته در معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد و طرح‌های پیشنهادی کرسی‌های علمی ارسالی از مدارس علمیه استان‌های مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سی‌وسومین جلسه کمیته دستگاهی کرسی‌های علمی ترویجی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، که اولین جلسه این کمیته در سال جاری است، روز یکشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۵ با حضور اعضای کمیته در معاونت پژوهش مرکز مدیریت برگزار شد.

در این نشست که با حضور اعضای کمیته دستگاهی برگزار شد، طرح‌های پیشنهادی کرسی‌های علمی ارسالی از مدارس علمیه خواهران استان‌های مختلف کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

اعضای کمیته در این جلسه، ۱۲ طرح پیشنهادی کرسی های علمی را در حوزه‌های مطالعات قرآنی، فلسفه و کلام، فقه و حقوق، علوم تربیتی و مطالعات اسلامی بررسی کردند. این طرح‌ها از مدارس علمیه استان‌های تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، زنجان و مازندران ارائه شده بود.

در جریان بررسی‌ها، ۱۰ طرح بدون قید و شرط به تصویب رسید و ۲ طرح نیز مشروط به اعمال اصلاحات و تکمیل شرایط، مورد تأیید کمیته قرار گرفت.

کمیته دستگاهی کرسی‌های علمی ترویجی، حوزه‌های علمیه خواهران با هدف ارتقای فعالیت‌های علمی، حمایت از ایده‌های نوآورانه و گسترش فضای گفت‌وگوی علمی در مدارس علمیه خواهران، به صورت مستمر طرح‌های پیشنهادی پژوهشگران و اساتید را مورد ارزیابی و حمایت قرار می‌دهد.

در پایان این جلسه، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت کرسی‌های علمی در توسعه دانش‌های اسلامی و پاسخ‌گویی به مسائل و نیازهای روز جامعه تأکید شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha