ترس از خدا، سپر بلای انسان در برابر وسوسه‌ها و تضمین‌کننده خدمت پایدار است

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: ترس از خدا، کلید حل مشکلات، دوری از آزار دیگران و حضور دائمی در خدمت اوست؛ این ترس، انسان را در برابر وسوسه‌های شیطانی بیمه کرده و دلتنگی برای خالق را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، حجت‌ الاسلام و المسلمین میرزاده؛ امام جمعه موقت بندرعباس در سخنرانی خود در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام، که به همت مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام الله علیها) بندرعباس در شهرک توحید برگزار شد، بیان کرد: حضرت علی(علیه السلام) از خداوند درخواست می‌کنند که ترس از خدا را در دلش قرار دهد«وَ هَبْ لِیَ الْجِدَّ فِی خَشْیَتِکَ» که این، کلید حل بسیاری از مشکلات است و این ترس از خدا موجب می‌شود انسان از آزار و اذیت دیگران، حتی همسایگان، پرهیز کند، این موضوع با مثالی از دوران کودکی و ترس از والدین مقایسه می‌شود که فرزندان چون از پدر و مادر خود می ترسند و از آنها حساب می برند جرعت خطا کردن را به خود نمی دهند و همین مثال اهمیت حساب بردن از خداوند متعال را روشن می کند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین میرزاده به حضور شیطان در زندگی انسان اشاره کرده و اذعان داشت: شیطان تنها در اماکن مذهبی و اعمال خاصی مانند رمی جمرات محدود نمی‌شود، بلکه در گوش، چشم، عصبانیت، قضاوت و حتی در مجالس مذهبی مانند هیئت امام حسین(علیه السلام) نیز حضور دارد و این حضور نامحسوس شیطان، لزوم هوشیاری و ترس از خدا را بیش از پیش نمایان می‌سازد؛ چرا که ترس از خدا، انسان را در برابر وسوسه‌های شیطانی بیمه می‌کند و مانع از انجام اعمال ناشایست می‌شود.

امام جمعه موقت بندرعباس با استناد به کلمات نورانی امیرالمؤمنین حضرت علی(علیه السلام) که می فرمایید: «وَ الدَّوَامَ فِی الِاتِّصَالِ بِخِدْمَتِک»، افزود: حساب بردن از خداوند متعال از اهمیت بالایی برخوردار است که این منجر به مراقبت از زبان و پرهیز از غیبت و سخن‌چینی می‌شود و این ترس سالم از خداوند، مانع از آسیب رساندن به دیگران و حفظ روابط انسانی صحیح است همچنین انسان در ارتباط و خدمت به خداوند باید پایدار باشد و نباید این ارتباط مقطعی و محدود به مناسبت‌های خاصی مانند دهه محرم باشد، بلکه باید یک مسیر دائمی و همیشگی در زندگی فرد باشد.

وی در مورد دلتنگی برای خداوند متعال اظهار داشت: این پرسش که چرا با وجود اینکه خداوند از پدر و مادر و فرزند عزیزتر است، دلتنگی و اشتیاق کمتری نسبت به او احساس می‌شود؟، تأمل بر انگیز است انسان باید همان طور که دلتنگ والدین خود می شود به طریق اولی دلتنگ خداوند متعالی هم بشود که این دلتنگی و ناراحتی از دوری خداوند، نشانه‌ای از صیقل خوردن دل و حفظ ارتباط معنوی است و طبق فرمایش مرحوم حائری شیرازی، در هنگام دعا، به جای درخواست‌های دنیوی، خودِ خداوند را از او بخواهید؛ چرا که انسان متعلق به خداوند است و مانند کودکی که به مادرش نیاز دارد، ما نیز به خداوند نیازمندیم و این ارتباط پایدار و خدمت خالصانه به درگاه اوست که اصالت دارد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین میرزاده تصریح کرد: خدمت به خدا الزماً نیازمند ثروت یا جایگاه بالا نیست؛ بلکه هر فرد می‌تواند در محله و محیط خود با انجام کارهای کوچک و به‌ویژه با «زبان خیر» به دیگران خدمت کند، گاهی یک سخن نیکو می‌تواند گره‌های بزرگ زندگی را باز کند، اما ما اغلب از اهمیت این نوع خدمت غافل می‌شویم.

امام جمعه موقت بندرعباس، در پایان خاطر نشان کرد: رهبران دلسوزشهید ما، با پیش‌بینی تهدیدات آینده، بر ضرورت ساخت موشک‌ها تأکید داشتند؛ امری که با وجود مخالفت برخی، امروز مانع از تجاوز دشمن و اشغال کشور شد، در حالی که برخی بر عدم نیاز به موشک‌ها اصرار می‌کردند، همین موشک‌ها از کشورمان در برابر حملات احتمالی دشمن و تلاش برای اشغال جزایر دفاع کردند، این دستاوردها نباید فراموش شوند، در کمال تناقض، کسانی که مخالف تقویت بنیه دفاعی ما بودند، خودشان مقادیر عظیمی سلاح و تجهیزات جنگی در اختیار دارند.

تهیه و تنظیم: صفورا صفایی

انتهای پیام‌/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha