کارشناس دینی گفت: اگر کسی محبت اهلبیت(ع) و آرزوی ظهور را در دل داشته باشد، اما آگاهانه احکام خداوند را نادیده بگیرد، در شمار یاران حقیقی حضرت قرار نمیگیرد، بنابراین شرط اصلی یاری امام، پذیرشِ جانانه احکام الهی و التزام عملی به آنها در متن زندگی است.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/کرمان، نشست بصیرتی دهه اول محرم با سخنرانی خانم کرباسی مُبلغ اعزامی از جامعه الزهرا(س) قم در مدرسه علمیه فاطمیه بیاض برگزار شد.
خانم کرباسی در ابتدای این نشست با تأکید بر اهمیت یادگیری احکام شرعی، گفت: فراگیری احکام از واجبات الهی است؛ چرا که احکام، دستورالعملهای سعادتبخش خداوند متعال هستند و انسان باید با رغبت، سختیِ مسیرِ آموختن و عمل به آنها را به جان بخرد.
وی با تبیین پیوند میان دینداری و پویایی در زندگی، افزود: برای ایجاد تحول و پیشرفت در عرصههای مختلف حیات، از جمله اشتغال و فعالیتهای اجتماعی، انسان نیازمند کسب علم، معرفت و آگاهیِ عمیق است.

کارشناس دینی به بحث «انتظار ظهور» به عنوان چشماندازِ ایجاد جامعه مطلوب اشاره کرد و یادآور شد: در طول تاریخ، بشر همواره با ظلمها و مشکلات فراوان دستوپنج نرم کرده است، اما در این میان، امید به ظهور منجی و فرهنگِ انتظار، همواره عامل استواری و پایداریِ مؤمنان بوده است.
خانم کرباسی با بیان اینکه ظهور حضرت ولیعصر(عج) نیازمند تحقق شرایطی است، به چهار محور اساسی در این زمینه اشاره کرد و گفت: نخست، وجود رهبری الهی (امام زمان عج)؛ دوم، برخورداری از برنامه جامعِ الهی برای تحقق حکومت عدل، سوم وجود یاران شایسته که به مرتبهای از یقین و بندگی رسیدهاند و چهارمین شرط، آمادگی عمومی جامعه برای همراهی و یاری امام است.
وی با تأکید بر تفاوت میان «محبتِ صرف» و «یاریِ حقیقی»، یادآوری کرد: یارِ واقعی امام زمان(عج) کسی نیست که نسبت به احکام الهی بیتفاوت باشد یا در برابر آنها بایستد.
خانم کرباسی ابراز کرد: حتی اگر کسی محبت اهلبیت(ع) و آرزوی ظهور را در دل داشته باشد، اما آگاهانه احکام خداوند را نادیده بگیرد، در شمار یاران حقیقی حضرت قرار نمیگیرد، بنابراین شرط اصلی یاری امام، پذیرشِ جانانه احکام الهی و التزام عملی به آنها در متن زندگی است.
انتهای پیام/
نظر شما