تأکید بر ضرورت بصیرت و عبور از نقش «تماشاگر بودن» در مراسم سوگواری شهادت امام حسین (ع) در بیجار

حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان بیجار مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار کرد و در آن، بر لزوم برخورداری از بصیرت سیاسی و دینی برای تشخیص حق از باطل در تلاطم‌های اجتماعی تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ کردستان، خانم ویدا علی‌پناه، استاد حوزه در مراسم سوگواری ایام شهادت امام حسین (ع) که با حضور فعالان حوزه علمیه برگزار گردید، در سخنرانی خود به تبیین مفاهیم عمیق عاشورا و مسئولیت‌های شیعیان پرداخت و با اشاره به ماهیت قیام امام حسین (ع)، وی را نمادی از پیروزی حق در تنهایی دانست و خاطرنشان کرد که کربلا نقطه رویارویی آخرین تنِ جبهه حق در برابر تمامی باطل بود.

وی بیان کرد:مومنان نباید به «تماشاگر» تبدیل شوند؛ چرا که فقدان بصیرت و عدم شناخت خط فکری ولایت، موجب می‌شود فرد توان تشخیص حقیقت را در میان فتنه‌ها نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: امام نیازمند سربازان مؤمن و با بصیرت است که در لحظات حساس، توان تشخیص و تصمیم درست را داشته باشند، نه صرفاً پیروان بی‌چون و چرا، سنگین‌ترین هزینه‌ها گاهی از سوی مؤمنانی تحمیل می‌شود که به دلیل عدم تشخیص حقیقت، از همراهی با ولی خدا باز می‌مانند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha