مدیر حوزههای علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در جمع اصحاب رسانه گفت: حوزه علمیه خواهران به دنبال تحقق الگوی زنان نه شرقی و نه غربیست که در منظومه فکری امامین انقلاب نیز مورد تأکید واقع شده است.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/چهارمحال و بختیاری، مدیر حوزههای علمیه خواهران استان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ رمضان بهخصوص امام شهید با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران با نظر امام راحل و امام شهید با هدف ارائه و تربیت الگوی سوم زن مسلمان ایرانی تشکیل شد، گفت: حوزه علمیه خواهران به دنبال تحقق الگوی زنان نه شرقی و نه غربی میباشد که در منظومه فکری امامین انقلاب نیز مورد تأکید واقع شده است.
حجت الاسلام و المسلمین هاشمیفرد گفت: حوزه علمیه خواهران یک مرکز صرفاً آموزشی نیست، بلکه مجموعهای علمی، فرهنگی و تربیتی است که مأموریت آن تربیت بانوانی آگاه، متعهد، توانمند و اثرگذار در جامعه اسلامی است. بانوانی که بتوانند در کنار ایفای نقش در خانواده، در عرصههای علمی، فرهنگی، اجتماعی و رسانهای نیز منشأ خدمت و تحول باشند که تبلیغ یکی از عرصههای آن است. طلاب ما در حوزههای آموزش، پژوهش، مشاوره خانواده، فعالیتهای فرهنگی، رسانهای و اجتماعی نیز نقشآفرینی میکنند. بسیاری از دانشآموختگان ما در آموزش و پرورش، مراکز فرهنگی، فعالیتهای تبلیغی، پژوهشی، مشاورهای و رسانهای مشغول خدمت هستند.
وی با تاکید بر اینکه امروز جامعه ما با مسائل و چالشهای متعددی در حوزه خانواده، تربیت فرزند، هویت دینی نسل جوان، فضای مجازی و آسیبهای اجتماعی مواجه است. گفت: در چنین شرایطی نیاز به بانوان فرهیخته و دینشناس بیش از هر زمان دیگری احساس میشود. حوزه علمیه خواهران تلاش میکند با تربیت نیروهای متخصص و متعهد، بخشی از این نیازهای مهم جامعه را پاسخ دهد که در این راستا حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن ۱۵۰ مبلغ فعال و نزدیک ۳۰۰ طلبه طرح امین و همچنین ۶۰ طلبه معلم گام بزرگی در این راه برداشته است.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت های موجود در استان اشاره کرد: از نگاه ما تحکیم خانواده، ارتقای سواد دینی، افزایش سواد رسانهای و تربیت نسل نوجوان از مهمترین نیازهای فرهنگی امروز جامعه محسوب میشود و حوزه خواهران در این عرصهها برنامههای متعددی دارد و یکی از مهمترین ظرفیتهای حوزه علمیه خواهران، نقشآفرینی در تحکیم بنیان خانواده است. بسیاری از فارغالتحصیلان حوزه در عرصههای آموزش، پژوهش، مشاوره، تبلیغ دینی، فعالیتهای فرهنگی و جهادی و تولید محتوای رسانهای مشغول خدمت هستند و آثار ارزشمندی در سطح جامعه برجای گذاشتهاند که می شود به ارائه ۴۰ مقاله در همایش ها و تألیف ۱۹ جلد کتاب در ۴ سال اخیر اشاره کرد.
استاد حوزه و دانشگاه با توجه به نیاز امروز جامعه در زمینههای مختلف گفت: حوزه علمیه خواهران همگام با تحولات روز، به موضوعاتی همچون سواد رسانهای، پاسخگویی به شبهات، حضور مؤثر در فضای مجازی، مهارتهای ارتباطی، مسائل خانواده و نیازهای نسل جدید توجه ویژه دارد و هدف ما تربیت بانوانی است که بتوانند با زبان روز و شناخت دقیق مسائل جامعه، پیام دین را به نسل جوان منتقل کنند.
وی با اشاره به آغاز پذیرش حوزههای علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ما با توجه به آغاز پذیرش حوزههای علمیه و ظرفیت موجود در استان که شامل ۱۰ مدرسه علمیه سطوح ۳،۲ و ۴ میشود از دختران و بانوان علاقهمند به علوم اسلامی که دارای مدارک تحصیلی کلاسیک، سیکل و دیپلم هستند دعوت میکنیم تا با شناخت ظرفیتهای حوزه، مسیر طلبگی را به عنوان یک انتخاب علمی، فرهنگی و معنوی مورد توجه قرار دهند.
مدیر حوزههای علمیه خواهران استان در پایان گفت: اعتقاد داریم سرمایهگذاری برای تربیت بانوان عالم، فرهیخته و اثرگذار، سرمایهگذاری برای آینده خانواده و جامعه است، زیرا هر بانوی آگاه میتواند منشأ هدایت، آرامش، تربیت و رشد در محیط پیرامون خود باشد.
انتهای پیام/
نظر شما