مدیر حوزههای علمیه خواهران لرستان در نشست برنامه و بودجه سال ۱۴۰۵ حوزههای علمیه خواهران این استان، بر واقعگرایی در برنامهریزی، مدیریت هوشمند بودجه، مشارکت همهجانبه مدارس و نظارت دقیق بر اجرای برنامهها تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/لرستان، نشست برنامه و بودجه سال ۱۴۰۵ با حضور حجتالاسلام والمسلمین سید علی موسوی، مدیر حوزههای علمیه خواهران لرستان، و معاونین مدیریت استان با هدف ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدارس علمیه خواهران و ایجاد انسجام در روند بودجهریزی برگزار شد و طی آن مجموعهای از توصیهها و سیاستهای اجرایی برای بهینهسازی عملکرد مدارس در سال جدید مطرح شد.

مدیر حوزههای علمیه خواهران لرستان در این جلسه ضمن تأکید بر واقعگرایی در برنامهریزی بیان کرد: برنامهها باید بر اساس زمان، مکان و ظرفیتهای واقعی طراحی شوند تا خروجی ملموس و اثرگذار داشته باشند.
وی افزود: ارزیابی عملکرد گذشته و اصلاح برنامهها برای آینده، لازمهی پیشرفت و تضمین اثربخشی فعالیتهاست و هر برنامهای که در سالهای قبل نتیجه مطلوب نداشته، باید بازنگری و بهروزرسانی شود. در بخش دیگری از جلسه بر تابآوری سازمانی و زمانبندی دقیق برنامهها تاکید شد تا از شناور بودن برنامهها و تأخیر در اجرا جلوگیری گردد.
مشارکتمحور بودن فرآیند برنامهریزی از دیگر محورهای مورد توجه بود، بهگونهایکه مدیران، معاونین، اساتید و طلاب نقش مؤثر در طراحی و اجرای برنامهها داشته باشند. همچنین مقرر شد برخی اقدامات بهصورت مشترک میان چند مدرسه یا در سطح استان انجام گیرد.
مدیر استان با تأکید بر صرفهجویی همراه با حفظ کیفیت گفت: در شرایط اقتصادی فعلی، باید هزینهها با دقت و انضباط مالی مدیریت شوند، اما کیفیت برنامهها نباید فدای محدودیت منابع گردد.
وی همچنین بر نظارت و گزارشدهی منظم توسط معاونتها تأکید کرد و خواستار تهیه گزارشهای ماهانه یا فصلی از عملکرد مدارس و استان شد.

گفتنی است در پایان جلسه، بر پرهیز از آمارگرایی و بزرگنمایی تأکید و مقرر شد مدارس تنها خروجیهای واقعی و اثرگذار برنامهها را در گزارشهای خود منعکس کنند، همچنین این نشست با محوریت کار جمعی، کارشناسی دقیق و رعایت بیتالمال برگزار شد و هدف آن ایجاد انسجام در ساختار برنامهریزی، افزایش کارآمدی و ارتقای کیفیت فعالیتهای علمی، فرهنگی و پژوهشی مدارس علمیه خواهران لرستان در سال ۱۴۰۵ بود.
انتهای پیام/
نظر شما