سومین نشست تبیینی با موضوع «جنگ رمضان» با سخنرانی استاد دانشگاه و با حضور کادر و اساتید در مدرسه علمیه خواهران امام صادق علیهالسلام شاهرود برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/سمنان، سومین نشست تبیینی با موضوع «جنگ رمضان» با سخنرانی دکتر مهدی قزوینی، استاد دانشگاه و با حضور کادر و اساتید در مدرسه علمیه خواهران امام صادق علیهالسلام شاهرود برگزار شد.
دکتر قزوینی در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اینکه «جنگ همچنان ادامه دارد و نباید تصور کرد که پایان یافته است»، به اهداف اولیه رژیم صهیونیستی از آغاز این جنگ اشاره کرد و گفت: اهداف اولیه شامل از بین بردن توان هستهای و موشکی ایران و همچنین ایجاد آشوب اجتماعی بود که هیچکدام از این اهداف محقق نشد.
وی انسجام اجتماعی را مهمترین درس آموخته شده از جنگ ۱۲ روزه دانست و آن را «سوخت موشکها» و عامل اصلی پیروزی توصیف کرد و افزود: دشمن تلاش کرد با ایجاد اغتشاشات، این انسجام را خدشهدار کند، اما موفق نشد.
سخنران نشست با اشاره به جبهه مقاومت، بیان داشت: جبهه مقاومت با بلوغ رسیده و به صورت نامتقارن و توزیع شده، جنگ را علیه استکبار آغاز کرده است که نمونههای آن در یمن، حشدالشعبی و حزبالله لبنان دیده میشود.
دکتر قزوینی با بیان اینکه پذیرش آتشبس «آگاهانه» و نه از روی اجبار بود، بیان کرد: ایران در طول یک ماه گذشته توان موشکی خود را بازسازی کرده و نیاز به این فرصت برای مدیریت صحنه جنگ داشت.
وی همچنین از دیدگاههایی که دولت و رهبری را وادار شده به پذیرش آتشبس نشان میدهند، انتقاد کرد و این رویکرد را به ضرر جایگاه ولایت فقیه و امر رهبری دانست و حفظ اتحاد مقدس توصیه شدهٔ رهبر شهید را بزرگترین وظیفه همگانی بخصوص نخبگان و مبلغان دانست.
گفتنی است این نشست با هدف بصیرتافزایی و تبیین استراتژیک وقایع منطقه، به ویژه در مورد جنگ رمضان، ویژه کادر و اساتید مدرسه علمیه امام صادق علیهالسلام شاهرود برگزار شد.
انتهای پیام/
نظر شما