مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد در نشست کمیته آموزشی و فرهنگی بانوان اربعین استان یزد، بر نقش محوری زنان در جهانی کردن پیام عاشورا و تبدیل شدن به سفیران فرهنگی در ایام اربعین تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، فاطمه دانشییزدی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد امروز اول تیر۱۴۰۵ در نشست کمیته آموزشی و فرهنگی بانوان اربعین استان یزد که با حضور اعضای کمیته های سال قبل و امسال در استانداری یزد تشکیل شد با اشاره به جایگاه تاریخی بانوان در ترویج آرمانهای عاشورا افزود: همانگونه که اگر هدف و اراده حضرت زینب (س) نبود، پیام عاشورا به صورت جهانی منتشر نمیشد، امروز نیز بانوان میتوانند با پذیرش نقش روایتگری و تولید محتوا در حوزه اربعین، به عنوان سفیران فرهنگی این زیارت ملی-مذهبی عمل کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به ضرورت جذب نسل جدید پرداخت و تصریح کرد: از محورهای اصلی برنامههای امسال ما، آشنا کردن نسل جوان با فلسفه قیام عاشورا و معنای عمیق اربعین است و در همین راستا، گروههای تخصصی در حال شکلگیری هستند تا بستری مناسب برای این هدف فراهم شود.
دانش یزدی یادآور شد: ما به دنبال تبدیل تجربیات زائران و روایتهای کسانی هستیم که مدتهای طولانی در سفر اربعین حضور داشتهاند تا این تجربیات در قالب طرحهای پژوهشی سازماندهی شوند.
وی افزود: هدف ما این است که پیوندی میان برنامههای شهری، دستگاههای دولتی و تلاشهای مردمی ایجاد کنیم تا روایتگری جامع و مستندی از این ایام به دست آید.
مسئول کمیته آموزشی و فرهنگی بانوان اربعین استان یزد با قدردانی و تجلیل از فعالانی که در قالب کمیتههای آموزشی و بانوان تلاش میکنند، بر لزوم بهرهگیری از پژوهشگران و فعالان رسانهای برای انعکاس دستاوردهای امسال تاکید کرد و گفت: باید با تولید محتوای متنوع، فعالیتهای کمیته آموزشی و بانوان را به گونهای به تصویر بکشیم که نتایج و دستاوردهای جمعیت بانوان در اربعین امسال، به طور جامع و اثرگذار منتشر شود.
در پایان این نشست از اعضای کمیته آموزشی و فرهنگی بانوان اربعین استان یزد با امضای فاطمه دانش یزدی مدیر کل امور بانوان استان و چند نفر از فعالان که سال گذشته خوش درخشیده اند از جمله زهرا صبوحی مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی بانوان اربعین استان با امضای اسماعیل دهستانی تجلیل شد.
انتهای پیام/
نظر شما