مدیر حوزههای علمیه خواهران استان کردستان و امام جمعه شهرستان بیجار در مراسم تودیع و معارفه مدیریت حوزه علمیه فاطمهالزهرا(س) بیجار بر نقش راهبردی حوزههای علمیه خواهران در تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه تأکید کردند.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/کردستان، مراسم تودیع و معارفه مدیریت حوزه علمیه فاطمهالزهرا سلاماللهعلیها شهرستان بیجار با حضور حجتالاسلام والمسلمین عبدالملکی مدیر حوزههای علمیه خواهران استان، معاونین استانی، حجتالاسلام والمسلمین خورشیدی امام جمعه شهرستان، کادر، اساتید و طلاب برگزار شد.
حجتالاسلام والمسلمین خورشیدی امام جمعه بیجار، با اشاره به نقش تاریخی حوزههای علمیه در صیانت از ارزشهای دینی، اظهار داشت: حوزههای علمیه، بهویژه حوزههای خواهران، امروز در خط مقدم جهاد فرهنگی قرار دارند. در ایام جنگ رمضان نیز شاهد بودیم که چگونه فعالیتهای علمی، معنوی و جهادی طلاب خواهر توانست روحیهای تازه در جامعه ایجاد کند و پیام مقاومت و معنویت را منتقل نماید.
وی با تأکید بر اینکه تربیت بانوان طلبه، تربیت نسل آینده مادران، مربیان و کنشگران فرهنگی جامعه است، افزود: اگر امروز در جامعه با چالشهای فرهنگی مواجه هستیم، یکی از راههای اساسی مقابله با آن، تقویت حوزههای علمیه خواهران است. این مراکز علمی باید با برنامهریزی دقیق، حضور فعال در میدانهای فرهنگی و ارتباط مؤثر با مردم، نقشآفرینی جدیتری داشته باشند.
امام جمعه بیجار همچنین از تلاشهای مدیریت پیشین قدردانی کرد و گفت: زحمات مجموعه مدیریت و کادر حوزه در سالهای اخیر قابل تقدیر است و امیدواریم مدیریت جدید با نگاه تازه و انگیزه مضاعف، مسیر رشد و تعالی این مرکز علمی را ادامه دهد.
حجتالاسلام والمسلمین عبدالملکی مدیر حوزههای علمیه خواهران استان کردستان در ادامه مراسم نیز ضمن تقدیر از خدمات سرکار خانم قلیجخانی، به اهمیت مدیریت علمی و تربیتی در حوزههای خواهران اشاره کرد و گفت: حوزههای علمیه خواهران امروز یکی از مهمترین ظرفیتهای فرهنگی کشور هستند. بانوان طلبه در عرصههای تبلیغ، پژوهش، خانواده و تربیت نسل نقش بیبدیلی دارند و مدیریت این مراکز باید با دقت، برنامهریزی و نگاه آیندهساز همراه باشد.
وی با معرفی سوابق خانم موسویزاده، افزود: ایشان از نیروهای توانمند، با تجربه و دارای سابقه فعالیتهای فرهنگی هستند و امیدواریم با حضور ایشان شاهد ارتقای سطح علمی و تربیتی حوزه علمیه فاطمهالزهرا(س) بیجار باشیم.
گفتنی است در بخش پایانی مراسم، از تلاشهای سرکار خانم پارهوند که در یک سال گذشته مسئولیت سرپرستی حوزه علمیه را بر عهده داشتند، تقدیر شد و حکم انتصاب خانم موسویزاده قرائت و به ایشان اهدا شد.
انتهای پیام/
نظر شما