معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: در آستانه بازخوانی جایگاه زنان در پیشبرد اهداف تمدنی اسلام، سیامین پیشنشست سومین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» با تمرکز بر «الگوی سوم زن» به میزبانی مدرسه علمیه نرجس خاتون(سلاماللهعلیها) شهرستان بندر خمیر در تاریخ دوم تیرماه ساعت ۱۷ عصر در مدرسه علوم دینی صدرالاسلام بندر خمیر برگزار میشود.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/ هرمزگان، خانم سمیه احمدیطیفکانی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان اظهار کرد: سیامین پیشنشست سومین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» که با تمرکز بر «الگوی سوم زن»، توسط آموزش مرکز اسلامی استان هرمزگان و مدرسه علمیه نرجس خاتون(سلاماللهعلیها) بندرخمیر تدارک دیده شده است، به بررسی ابعاد علمی، سیاسی و اجتماعی حضور زنان در جامعه اسلامی میپردازد.
وی افزود: این پیشنشست با حضور جمعی از اندیشمندان، اساتید و پژوهشگران برجسته حوزه معارف اسلامی برگزار خواهد شد و قرار است به واکاوی دقیق «الگوی سوم زن» در تمدن اسلامی اختصاص یابد؛ الگویی که در آن زن نه در انزوای سنتی و نه در تقلید از غرب، بلکه با حفظ هویت دینی و نقشآفرینی فعال در عرصههای اجتماعی و سیاسی، به عنوان کنشگر تمدنساز ایفای نقش میکند.
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان بیان کرد: دبیری علمی این همایش بر عهده خانم دکتر «آسیه گلستانی» از اساتید حوزه و دانشگاه است. همچنین در این نشست تخصصی، خانم دکتر «طیبه ربانی» و خانم دکتر «بتول زاهدیفر» از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به ارائه مباحث و دستاوردهای پژوهشی خود در این حوزه خواهند پرداخت.
انتهای پیام/
نظر شما