مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون (سلاماللهعلیها) بندر خمیر، گفت: سیامین پیشنشست سومین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی، با ارائه خانم دکتر بتول زاهدی فر و خانم دکتر طیبه ربانی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران /هرمزگان، خانم سوده بیگلریپور، مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(سلاماللهعلیها) بندرخمیر، با اشاره به اهمیت حضور مؤثر بانوان در عرصههای مختلف اجتماعی اظهار کرد: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، نقش بیبدیلی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و تربیتی ایفا میکنند و میتوانند با بهرهگیری از ظرفیتهای علمی و معنوی خود، در مسیر پیشرفت جامعه گامهای مؤثری بردارند.
وی افزود: تقویت روحیه دینی و معنوی در خانواده و جامعه، یکی از مهمترین رسالتهای بانوان است و حوزههای علمیه خواهران با برگزاری برنامههای آموزشی و فرهنگی در راستای ارتقای این ظرفیتها تلاش میکنند.
مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(سلاماللهعلیها) شهرستان خمیر یادآوری کرد: ترویج ارزشهای اسلامی، افزایش مشارکت اجتماعی بانوان و بهرهگیری از توانمندیهای آنان در حل مسائل اجتماعی و ایجاد همبستگی و وحدت بین طلاب تشیع و اهل سنت از اهداف مهم این نشست بود.
خانم بیگلریپور ابراز امیدواری کرد که با استمرار چنین برنامههایی، زمینه حضور آگاهانهتر و اثربخشتر بانوان در عرصههای مختلف اجتماعی، فرهنگی و دینی فراهم شود.
در پایان این نشست اعضا با حضور در منزل شهیدان، تشیع و تسنن جنگ تحمیلی سوم شهرستان خمیر با خانواده علی آسفه و ایرج معتقد زاده از شهدای بندرپهل دیدار و گفتگو کردند .
انتهای پیام/
نظر شما