نشست فرهنگی با عنوان مقتل خوانی و و روش‌های تبلیغ

نشست فرهنگی با عنوان مقتل خوانی و روش‌های تبلیغ با حضور استاد حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه تخصصی امام جعفرصادق علیه‌السلام شاهرود برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/سمنان، نشست فرهنگی با عنوان مقتل‌خوانی و روش‌های تبلیغ با حضور استاد حوزه و دانشگاه، خانم وجیهه اشرفی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه تخصصی امام جعفرصادق علیه‌السلام شاهرود برگزار شد.

خانم اشرفی گفت: بحث مقتل خوانی که بدنبال خطابه هست باید مناسبت با ایام داشته باشد. یکی از ظرافت‌های کار توسل به ائمه، مناسبت همان روز هست که گره می‌زنیم مباحث تبلیغ را به همان دکر مصیبت، مثلاً در مورد حجاب که به چادر حضرت زهرا سلام الله علیها گره می‌زنیم، برای مقتل خوانی باید مطلب را پرورش دهیم، باید حزن در گوینده راست باشد که بتواند حزن را انتقال بدهد به همین دلیل بستر سازی نیاز هست.‌

وی بیان کرد: پرورش دادن موضوع نیز مناسب با مصیبت باشد. مثلا با توجه به نوع مصیبت که در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها اگر باشد، می‌توان به اهمیت و جایگاه خانواده، مادر و فرزندان اشاره کرد. عربی خواندن مناسبت ویژه خود را دارد، همه جا اقتضا نمی‌کند که مصیبت به صورت عربی بیان شود، فضا باید مناسب باشد که شنونده متن عربی را بفهمد.

استاد حوزه در پایان این نشست به معرفی چند کتاب پیرامون مصیبت‌های عاشورا و مصیبت‌های ائمه معصومین علیهم السلام پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha